Hoe gebruik ik de Firemizer?

Trek handschoenen aan en neem de Firemizer uit de verpakking. Indien nodig bijknippen met een schaar en op het rooster van je kachel of haard leggen. Stapel je hout of kolen en maak je haard aan zoals je gewend bent. 

Bekijk Uitleg video

Hoe lang doe ik met een Firemizer?

Met 1 Firemizer doe je gemiddeld 500 branduren. Dat komt neer op zo’n 6 weken als je elke dag 12 uur stookt, of 12 weken als je elke dag 6 uur stookt. 

Wanneer moet ik mijn Firemizer vervangen?

Als je bij het uitschudden of afborstelen ziet dat er – meestal in het midden – een gat is ontstaan, is het tijd voor een nieuwe Firemizer.

Mijn Firemizer past niet op mijn rooster

Is de Firemizer te groot: knip hem op maat met een schaar. Is de Firemizer te klein: gebruik 2 Firemizers naast elkaar (indien nodig bijknippen).  Vergeet je handschoenen niet aan te doen!

Kan ik Firemizer gebruiken als ik kolen of briketten stook?

Ja. De efficiënte geleiding en optimale verbranding door de Firemizer werken ook bij gebruik van kolen en briketten.

Kan ik de Firemizer ook op mijn BBQ gebruiken?

Ja. Plaats de Firemizer op het rooster van je BBQ en leg de kolen er bovenop. Steek je kolen aan zoals je gewend bent. Je kolen zijn sneller heet, de verbranding gaat gelijkmatiger en je doet langer met je kolen. Pas wel op, geen Firemizer bijknippen in de buurt van voedsel.

Hoe weet ik dat Firemizer echt werkt?

Verschillende gerenommeerde instituten hebben onderzoek gedaan naar de werking van Firemizer.

Bekijk de onderzoeksresultaten

Hoe wordt Firemizer gemaakt?

Firemizer is gemaakt van gerecycled roestvrij staal. Het metaal wordt gesmolten tot boven de 1600°C en vervolgens op een draaiende trommel neergelaten. Terwijl er afkoeling in minder dan 1 seconde plaatsvindt, ontstaan de uiterst duurzame en extreem geleidende metaalvezels, waarvan de Firemizer is gemaakt. De exacte samenstelling en de details van het productieproces zijn uniek en gepatenteerd.

Hoe kan ik bestellen?

Druk op de ‘Nu kopen’-knop. Klik het gewenste aantal Firemizers en reken af.

Wat is de levertijd?

Na het afronden van je bestelling, zullen we je bestelling zo snel mogelijk verzenden. Firemizer bestellingen worden verzonden via PostNL en kennen een levertijd binnen Nederland van 2-3 werkdagen. Bestellingen naar het buitenland kennen aangepaste bezorgkosten en -tijden. Wanneer het product onverhoopt niet op voorraad is, zullen wij je hiervan tijdig op de hoogte stellen en je bestelling alsnog zo snel mogelijk versturen.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Zolang je bestelling nog niet is verzonden, helpen we je graag met last minute aanpassingen. Stuur een mailtje naar info@firemizer.nl en we passen je bestelling zo snel mogelijk aan.


Kan ik mijn product(en) volgen tijdens de verzending?

Wij versturen al onze producten via PostNL. Via het 'Track & Trace' nummer dat je ontvangt na bestelling, kun je het pakket volgen via www.postnl.nl . 

Wat zijn de verzend kosten?

Het versturen van een Firemizer naar een adres in Nederland kost momenteel €5,00. Kosten voor het versturen van meerdere Firemizers worden bepaald aan de hand van gewicht. 

Levert firemizer.nl ook in België?

Absoluut! Houd wel rekening met afwijkende verzendkosten en een mogelijk langere verzendtijd. 


Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Afhalen is niet mogelijk, maar we sturen je bestelling graag naar je op.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Jammer dat je niet tevreden bent met je Firemizer. Je kunt je bestelling (mits ongebruikt en in de originele verpakking) binnen 14 dagen na aankoop terugsturen naar Postbus 3274, 2001 DG Haarlem. De retourkosten zijn voor eigen rekening. We zullen je informeren wanneer we je verzending hebben ontvangen en de terugbetaling bevestigen. Na retourneren ontvang je het volledige aankoopbedrag terug op hetzelfde rekeningnummer waarmee je de betaling hebt gedaan. 

Hoe werkt het retourproces?

Kondig je retour aan via info@firemizer.nl onder vermelding van je naam, ordernummer en reden van retourzending.
- Gebruik een stevige verpakking om het pakket aan ons retour te sturen
- Adresseer het aan Postbus 3274, 2001 DG Haarlem - Verstuur je pakketje (retourkosten zijn voor eigen rekening)

Is mijn bestelling/betaling gelukt?

Enkele minuten nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een bevestiging van je aankoop en je betaling. Als je geen bevestiging hebt ontvangen is je bestelling niet goed doorgekomen. Probeer het opnieuw. Blijf je problemen ondervinden, mail info@firemizer.nl en we helpen je graag. 

Mijn Firemizer is beschadigd

Wat vervelend dat je Firemizer beschadigd is geleverd. We pakken onze Firemizers zo goed mogelijk in, maar helaas kan een pakketje onderweg soms schade oplopen. Mail naar info@firemizer.nl en we gaan op zoek naar een passende oplossing.

Waar kan ik mijn aanbeveling/klacht naar toe sturen?

We horen graag wat je aanbeveling of klacht is. Je kunt ons mailen via info@firemizer.nl

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens (Privacy Policy)?

Firemizer.nl gaat zorgvuldig en vertrouwelijk om met persoonlijke gegevens. Wij gebruiken je gegevens enkel om je vragen te beantwoorden en om je bestelling te verzenden. Firemizer.nl zal je gegevens nooit aan derden verstrekken. Wij waarborgen en respecteren je privacy, onder andere door naleving van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).  Bekijk onze privacy statement

Hier.

Als je vraag er niet tussen staat…

Stuur ons dan een email: info@firemizer.nl We proberen je vraag binnen twee werkdagen te beantwoorden.